12:49 | چهارشنبه 19 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

بانک مرکزی

آینده‌ پژوهی صنعت بیمه در یک دهه پیش‌رو
صنعت بیمه مانند سایر صنایع به موجی پیوسته که تغییر در رفتار مشتریان، خدمات ارائه شده توسط شرکت­‌های بیمه و شدیدتر شدن رقابت بین شرکت­‌های بیمه را به همراه داشته است. در این مسیر روندهای مهمی بر صنعت بیمه و آینده آن تاثیرگذار هستند.
تراز مثبت؛ مُسکنی برای اقتصاد کشور
اگر سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، برنامه‌ دقیقی طراحی کند که منابع و مصارف با هم، تراز داشته باشند، سایر بنگاه‌های اقتصادی هم در جهت رشد و توسعه اقتصادی کشور قدم بر می‌دارند.
بازار بدهی رفیق بازار سرمایه و نه رقیب
طبق گزارش بانک مرکزی در دوره پنج ماهه منتهی به مرداد ۱۴۰۰، مجموع اوراق بدهی منتشر شده مبلغ ۳۳۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال بوده که در مقایسه با ماه گذشته از افزایش ۷۲.۲ درصدی حکایت دارد.
اعتماد؛ مؤلفه بنیادی اثرگذار بر بازار سرمایه
بازار سهام و بازار ابزارهای با درآمد ثابت، هر کدام بازیگران ویژه خود را دارد. اعتماد و اطمینان، مؤلفه کلیدی برای حضور و بقای سرمایه‌گذاران در بازار سرمایه است.
تسریع در پرداخت سهم بازار سرمایه از صندوق توسعه ملی
رییس جمهور دیشب در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، اجرای دقیق مقررات مصوب قبلی این ستاد را درباره کمک و اعطای تسهیلات صندوق توسعه ملی برای حمایت از صندوق تثبیت بازار سرمایه مطرح و مقرر شد این مصوبات به سرعت عملیاتی شود.
ریزش‌های بازارسرمایه ربطی به فروش اوراق بدهی ندارد
به تازگی مباحث زیادی پیرامون اوراق و فروش آن در بازار مطرح شده است؛ موضوعی که ریزش‌های بازار را هم به آن ارتباط می‌دهند که تصور اشتباهی بوده و ناشی از نبود درک صحیح از ساختار بازار اوراق و تاثیر آن در ارزش‌گذاری است.
ریزش اخیر بازار سرمایه بی‌ارتباط با بازار بدهی
در بازار سرمایه طیف متنوعی از سرمایه‎‌گذاران با درجه ریسک‌پذیری متفاوتی حضور دارند؛ و هر سرمایه‌گذاری متناسب با میزان ریسک خود در یکی از ابزارهایی که در بازار سرمایه است سرمایه‌گذاری می‌کند. به همین دلیل، مرتبط دانستن ریزش اخیر بازار سرمایه به بازار بدهی، تفکر اشتباهی است.
توسعه اقتصاد از مسیر شفافیت و حذف قیمت‌گذاری دستوری
اصلاح دو عامل شفافیت و قیمت گذاری عادلانه از طریق مکانیزم بازار به کارکرد اصلی اقتصاد که همان تخصیص و تجهیز بهینه منابع است، منجر می‌شود. اصلاح این دو عامل در هر اقتصادی ، بی‌تردید اثرات توسعه‌ای آن بر اقتصاد نمایان خواهد شد.
از پیش‌بینی‌پذیری اقتصاد تا ثبات و تعادل در بازار سهام
پیش‌بینی‌پذیری اقتصاد به سهامداران کمک می‌کند تا در خصوص سرمایه‌گذاری در بازار سهام و ورود یا خروج از آن تصمیم درست و منطقی بگیرند. این امر موجب کاهش ریسک سرمایه‌گذاری و همچنین کنترل و مدیریت عاقلانه‌تر بر سرمایه‌گذاری و در نتیجه، ثبات بیشتر در این بازار می‌شود.
شرایط بنیادی بازار سرمایه؛ بسیار خوب است
اتفاق‌های سال گذشته منجر به بی اعتمادی مردم نسبت به بازار سرمایه شد و من این حق را به آنها می‌دهم تا نسبت به سرمایه‌های خود نگران باشند، اما با توجه به شرایط موجود شرکت‌ها و عزم دولت سیزدهم برای حمایت از بازار سرمایه، به عنوان یک شخص حرفه‌ای در نهادهای مالی و این حوزه، اعلام می‌کنم جای هیچ نگرانی نیست و شرایط بنیادی بازار سرمایه شرایط بسیار خوبی است.
اعتقاد راسخ "بهارستان" به اصلاح نظام "میرداماد"
نمایندگان مجلس شورای اسلامی به بروزرسانی قوانین با هدف بهبود اوضاع نظام پولی و بانکی کشور تاکید دارند.
مقایسه اشتباه بین بازدهی بازار سرمایه و بازار بدهی
سهامداران با توجه به احتمال ریسک‌‎های مختلف در بازار سرمایه، به خرید اوراق بدهی روی می آورند، غافل از اینکه این اوراق در حقیقت یک سود ثابت و خطی می‌دهند. در حالیکه بازار سرمایه در روند بلندمدتی که تا به حال داشته همیشه بیشترین سوددهی را نسبت به سایر بازارهای موازی، نصیب سهامداران خود کرده است.
از "بازی مرکب" تا حذف "سود مرکب"
اثر مثبت حذف سود مرکب این است که تعهدات فعالان اقتصادی که دچار مشکل شده اند را کاهش می‌دهد.
از ترس و هراس بی‌دلیل بورسی‌ها تا عملیات بازار باز بانک مرکزی
بانک مرکزی عملیات فروش یا خرید اوراق دولتی از بانک‎های عامل را از طریق تابلوی فرابورس انجام می‌دهد و آماری که مرتبط با فروش اوراق دولتی در مهرماه است، تنها مربوط به آمار «عملیات بازار باز» می‌شود.
تایید افزایش سرمایه بانک ایران زمین
افزایش سرمایه بانک ایران زمین به تأیید حوزه نظارت بانک مرکزی رسید و این موضوع برای اقدامات نهایی به اداره مجوزهای بانکی نهاد ناظر ارسال شده است.